SOS Infertilitatea - membru al Aliantei pt Sanatate

Advocacy-ul este un proces politic care isi propune sa influenteze politicile publice si deciziile de alocare a resurselor in cadrul sistemelor si institutiilor politice, economice si sociale.
Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru fondator al Aliantei pt Sana

Mesajde SOS Infertilitatea » Vin Iul 20, 2012 2:37 pm

Comunicat de presa

Masuri urgente concrete absolut necesare pentru o mai buna functionare a sistemului de sanatate


In urma unor analize minutioase a situatiei actuale a sistemului de sanatate, Alianta pentru Sanatate din Romania (A.P.S.R.), supune atentiei mediului politic si publicului larg, urmatoarele aspecte absolut necesar de solutionat pentru a evita blocarea sistemului de sanatate prin falimentul sau incapacitatea de continuare a activitatii companiilor care activeaza in domeniul sanatatii si au contracte cu statul.

Salutam initiativa premierului Victor Ponta in privinta masurilor echitabile si absolut necesare pentru buna functionare a economie. Recentele propuneri referitoare la o serie de masuri menite sa ajute la redresarea economica in special plata TVA la incasare pentru firmele cu cifra de afaceri mai mica de 500.000 de euro sunt extrem de utile dar nu si suficiente.

Sistemul de sanatate necesita mult mai multa atentie si masuri concertate pentru a nu intra in colaps, motiv pentru care consideram drept absolut necesar ca una dintre masurile urgente sa fie extinderea acestei propuneri catre toate companiile care lucreaza in domeniul sanatatii, si in special cele care au contracte cu unitatile sanitare publice - sa plateasca TVA-ul la incasarea facturilor sau sa se faca compensarea datoriei acestor companii catre bugetul de stat cu sumele pe care le are de incasat de la unitatile sanitare publice.

Un aspect cunoscut de toata lumea este faptul ca, de ani de zile, companiile care activeaza in domeniul medical (furnizori de produse medicale si medicamente) crediteaza statul roman cu bani privati, in timp ce statul, care isi plateste datoriile catre aceste companii dupa o perioada de aproximativ 300 de zile, le blocheaza conturile, imputandu-le penalitati si dobanzi de intarziere la plata TVA pentru facturile neplatite tot de catre stat. Aceasta “cutuma” nu mai poate functiona in conditiile economice actuale determinand falimentul multor companii si favorizand situatii de monopol, dezechilibre economice prin blocarea activitatii companiilor care nu mai dispun de fonduri pentru finantarea fara dobanda si cu penalitati a statului roman.

O alta masura importanta, necesara si urgenta pentru un sistem de sanatate mai performant ar fi alocarea a min. 6% din PIB pentru bugetul sanatatii. In majoritatea tarilor UE se aloca 9 – 10% din PIB, in Romania 3,6%.


Militam si sustinem aceasta masura de cativa ani buni si speram ca politicienii sa inteleaga importanta unui popor sanatos si sa actioneze in conformitate cu promisiunile electorale in care sanatatatea este declarata ca si prioritate nationala.

Asteptam ca sanatatea sa devina prioritate nationala si la nivel de buget alocat si actiuni concrete de preventie pentru ca un popor sanatos este conditia sine qua non a evolutiei si progresului economic a unei tari.

Va multumim pentru atentia acordata si speram sa beneficiem de sprijinul dumneavoastra in mediatizarea problemelor mentionate mai sus pentru responsabilizarea mediului politic in solutionarea acestora. Fara o finantare corespunzatoare nu putem discuta despre o reforma a sistemului de sanatate pentru ca s-ar putea ca in ritmul de evolutie al lucrurilor sa nu mai avem ce sa reformam.

Pentru mai multe informatii, clarificarea si explicarea punctelor de mai sus precum si in vederea discutarii problemelor sistemului de sanatate va stam la dispozitie!
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru fondator al Aliantei pt Sana

Mesajde SOS Infertilitatea » Lun Ian 07, 2013 1:12 pm

Asociația Medicilor de Familie București (AMFB) si Patronatul Medicilor de Familie București-Ilfov (PMFB) au inițiat împreună cu Asociația Națională pentru Protecția Pacienților (ANPP) o campanie de informare a pacienților despre drepturile lor privind actele medicale eliberate de furnizorii de servicii medicale.

Campania este susținută de CASMB și CAS Ilfov.

Cele două organizații ale medicilor de familie trimit spitalelor din București și Județul Ilfov o scrisoare în care amintesc managerilor obligațiile pe care le au spitalele ca furnizori de servicii medicale în contract cu casele de asigurări. Scrisoarea este însoțită de afișe pentru pacienți, cu rugamintea ca managerii să dispună afișarea lor in locuri vizibile în spitale.

Informarea va fi făcută și în ambulatoriile de specialitate din București si Ilfov, astfel încât la toate nivelurile de asistență medicale pacientii să fie informati.

Pacienții vor fi deasemenea informați în toate cabinetele medicilor de familie, cu privire la finalizarea actului medical la fiecare nivel de asistență medicală pe care il accesează.

Modelele de afișe expuse în cabinete, ambulatorii și spitale precum și scrisoarea de informare a furnizorilor de servicii medicale se găsesc atașate acestui comunicat și pe pagina de web a PMFB, la adresa http://www.pmfb.ro/noutati.php?n=74
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru fondator al Aliantei pt Sana

Mesajde SOS Infertilitatea » Mie Ian 16, 2013 1:56 pm

Comunicat de presă privind finanţarea din Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate a furnizorilor de servicii medicale din sistemul privat

„Cetăţenii au dreptul la pensie, la concediu de maternitate plătit, la asistenţă medicală în unităţile sanitare de stat, la ajutor de şomaj şi la alte forme de asigurări sociale publice sau private, prevăzute de lege.”

Constituţia României, art. 47. alin (2)


Ministerul Sănătăţii a prezentat, astăzi, Guvernului României o notă privind finanţarea din Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate a furnizorilor de servicii medicale din sistemul privat.

Documentul prezintă detalii privind situaţia actuală a finanţării furnizorilor medicali, dar şi informaţii referitoare la noi măsuri şi principii care vor fi promovate de Ministerul Sănătăţii pentru aplicarea politicilor de sănătate publică.

Conform documentului:

I. Situaţia actuală

1. Finanţarea din fonduri publice a furnizorilor privaţi de servicii de asistenţă medicală primară şi ambulatorie
Asistenţa medicală primară este în totalitate asigurată de furnizori privaţi, prin medici de familie organizaţi în cabinete de medicină de familie, prin practica individuală a medicilor de familie sau prin diferite forme de asociere ale acestora.
Furnizorii din sistemul privat deţin o pondere covârşitoare şi în asigurarea asistenţei medicale ambulatorii decontate prin sistemul de asigurări de sănătate, atât cea de specialitate cât şi cea paraclinică (laboratoare de analize medicale / explorari imagistice / servicii imagistice (echografie, CT, RMN, etc). Singurii furnizori publici care pot deconta către casele de asigurări de sănătate servicii de asistenţă medicală ambulatorie au rămas unităţile spitaliceşti, prin ambulatoriile integrate ale spitalelor.

2. Finanţarea din fonduri publice a furnizorilor privaţi de servicii de asistenţă medicală de urgenţă
Sistemul de urgenţă este singurul domeniu în care exista o delimitare bine reglementata între sistemul public şi sistemul privat, din punct de vedere al responsabilităţilor precum şi al accesului la finanţarea publică. Astfel, pe baza legislaţiei actuale, sistemul privat are dreptul la decontarea din fondurile publice a serviciilor de urgenţă la domiciliu şi pentru transportul sanitar neasistat (segmentul fara impact strategic din cadrul sistemului integrat). O participare a sistemului privat inclusiv in segmentele cu impact strategic, cum este asistenta de urgenta pentru pacientii critici, a fost si este constant solicitata de firmele private, care au declansat inclusiv actiuni in justitie pentru a obtine acest deziderat. Disputa legala a fost transata fără nici un echivoc prin Decizia nr. 1300 din 13 octombrie 2009 a Curţii Constituţionale. Această Decizie confirmă constituţionalitatea art. 91, art. 94 si art. 95 din Legea nr. 95/2006, prin care unităţile medicale specializate autorizate din sistemul privat sunt excluse de la decontarea tuturor serviciilor de asistenţa medicala de urgenta si transport medical asistat, cu exceptia consultatiilor la domiciliu pentru urgentele de gradul 2. În motivaţia Deciziei, Curtea Constituţională arată următoarele:

“In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate raportata la prevederile art. 45 din Constitutie, Curtea constata ca, potrivit acestui text de lege, libertatea economica, exercitata in conditiile legii, este garantata. Astfel, aceasta libertate nu este absoluta, legiuitorul fiind liber sa stabileasca limitele si conditiile desfasurarii acesteia, atat pentru a asigura o anumita disciplina economica, dar si in functie de situatiile specifice avute in vedere.
In situatia textelor de lege criticate, Curtea constata ca acestea nu impiedica persoanele interesate sa initieze si sa desfasoare o activitate comerciala prin asigurarea unor servicii medicale private de urgenta si nici nu creeaza discriminari intre persoane aflate in situatii identice. Singura limitare care poate fi pusa in discutie este doar aceea a imposibilitatii serviciilor private de urgenta de a incheia un contract cu casele de asigurări de sănătate in vederea decontarii asistentei medicale acordate. Curtea apreciaza insa ca, in acest caz, nu se poate vorbi de o veritabila restrangere a dreptului de a desfasura o activitate economica, de vreme ce aceasta libertate nu impune statului sustinerea ori decontarea serviciilor asigurate de comerciantii privati din bani publici, asa cum este Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate.”

3. Finanţarea din fonduri publice a furnizorilor privaţi de servicii de asistenţă medicală spitalicească

Dezvoltarea sistemului privat de servicii spitaliceşti de sănătate a fost importantă în ultimii ani, dar, din păcate, ea s-a făcut pe baza susţinerii cu fonduri din partea sistemului public de asigurări de sănătate. Spitalele private au beneficiat o bună perioadă de timp chiar de mecanisme de finanţare preferenţială, suma decontată pe caz rezolvat fiind negociabilă şi nu fixă, pe baza sistemului DRG, ca în cazul spitalelor pubice. De exemplu, din datele furnizate de CNAS, în anul 2009 un furnizor privat de servicii medicale din judeţul Braşov a negociat şi a primit pentru un caz rezolvat de cardiologie intervenţională suma de 3600 lei, acelaşi caz fiind decontat în sistemul DRG de către casa de asigurări de sănătate, pentru o unitate publică de elită cum este Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara, cu doar 2620 lei.
Deşi începând cu anul 2011 a fost aplicat acelaşi mecanism de decontare, pe baza sistemului DRG, şi pentru spitalele private, sumele decontate din bugetul FNUASS către spitalele private s-au menţinut la cote semnificative sau chiar au crescut. Astfel, în timp, suma decontată din bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări de Sănătate – FNUASS către spitalele private a crescut de la 150.703 mii lei în anul 2011, până la 213.500 mii lei, in anul 2012. S-a ajuns astfel la situaţii în care, spre exemplu, în judeţul Brasov să se deconteze în anul 2012 către spitalele private 10% din totalul sumelor alocate pentru servicii medicale spitaliceşti, iar în Oradea, un spital privat cu 87 de paturi înfiinţat în anul 2008 să primească 17% din bugetul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea, care are 1007 paturi. În ultimul caz, înfiinţarea spitalului privat nu a condus la scăderea numărului de pacienţi ai Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea, care, dimpotrivă, a crescut.
Pe de altă parte, este cunoscut că pacienţii care aleg să se trateze în spitalele private trebuie să achite în plus sume semnificative, care reprezinta diferenta dintre ceea ce decontează casele de asigurări de sănătate si tarifele aplicate de acestea.
Un simplu exemplu ne poate arăta impactul financiar care trebuie suportat direct de către cetăţeanul care accesează servicii de sănătate private: pentru o intervenţie operatorie de cezariană, un furnizor privat are tariful de 8800 lei în cazul în care prim-operatorul este profesor universitar şi 6600 în cazul unui medic primar. Din acest tarif, sistemul de asigurări acoperă doar 1400 de lei, rămânând ca diferenţa de 7400 de lei, respectiv 5200 de lei să fie suportat de către familia pacientei.
Datorita acestor practici are loc o limitare drastică a accesibilitatii cetăţenilor la actul medical practicat in aceste spitale şi o discriminare pe criterii financiare a pacienţilor care pot apela la serviciile acestora, în contradicţie cu principiile sistemului social de asigurări de sănătate in baza carora a fost infiintat si functioneaza FNUASS.
În condiţiile unei evoluţii relativ liniare a fondurilor alocate sănătăţii în ultimii ani, putem considera că, odată cu creşterea sumelor decontate spitalelor private, s-a redus proporţional finanţarea spitalelor din sectorul public de servicii de sănătate. Menţinerea actualelor mecanisme va conduce la creşterea exponenţială, pe măsura apariţiei de noi furnizori privaţi, a proporţiei fondurilor pe care aceştia le atrag din bugetul FNUASS, în detrimentul finanţării unităţilor publice, care asigură rezolvarea majorităţii cazurilor critice şi complexe precum şi a celorlalte intervenţii terapeutice pentru categoriile de populaţie care nu-şi pot permite plăţile suplimentare solicitate de furnizorii privaţi. În astfel de situaţie limită, statul va fi obligat să compenseze din ce în ce mai mult acest deficit de finanţare cu fonduri suplimenatre de la bugetul de stat.


4. Efecte negative ale activităţii paralele a personalului medical în instituţii publice şi în cele private

Un număr important dintre medicii care profesează în serviciile publice au şi cabinete private sau sunt angajaţi ai unor furnizori privaţi de servicii de sănătate. Sesizări numeroase primite din partea pacienţilor reclamă multe aspecte negative ale unor astfel de situaţii, toate desfăşurându-se în defavoarea sistemului public şi contribuind substanţial la utilizarea ineficientă şi, de cele mai multe ori, nejustificată, a fondurilor publice pentru sănătate. Astfel, majoritatea cabinetelor private, în care lucrează aceiaşi medici angajaţi în spitale, au contracte cu casele de asigurări de sănătate, ceea ce le dă dreptul de a emite trimiteri pentru tratamente în spital, care sunt decontate de asigurările publice de sănătate. Se generează astfel o cerere nu întotdeauna justificată de servicii spitaliceşti, mult mai costisitoare pentru sistem.
Dubla calitate de angajat a personalului medical permite şi exploatarea inversă a circuitului pacienţilor: cei care se prezintă în serviciile publice (inclusiv la serviciile de ambulanţă) sunt îndrumaţi, sub diferite motivaţii, să se adreseze unităţilor private în care acelaşi personal medical este angajat. Astfel, pe lângă aspectul criticabil al racolării pacienţilor din serviciile publice în folosul unităţilor private, apar situaţii în care un serviciu deja decontat de casa de asigurări pentru unitatea publică este plătit încă o dată de către pacient, la cabinetul privat, sau chiar este decontat a doua oară către asigurările de sănătate dacă furnizorul respectiv are contract cu casa de asigurări.
În acelaşi timp, astfel de situaţii trebuie analizate şi din perspectiva unui potenţial conflict de interese între calitatea simultană de angajat în sistemul privat şi în cel public a unui cadru medical, în special dacă acesta are şi o funcţie de conducere. Sunt cunoscute în acest sens, de exemplu, situaţii în care echipamentele unor secţii de imagistică medicală (aparate de radiologie, tomografie, RMN) sunt defecte şi rămân nereparate, în timp ce unitatea privată de imagistică la care lucrează în paralel şeful secţiei publice funcţionează din plin, deservind şi pacienţii care sunt redirecţionaţi din secţia publică.


II. Complementaritate şi nu concurenţă între sistemele public şi cel privat

În concepţia Ministerului Sănătăţii, deoarece unul din principiile fundamentale ale FNUASS este principiul solidarităţii, funcţia socială pe care acesta o are pentru asigurarea echitabilă a accesului la servicii medicale de bază pentru toate categoriile de populaţie, nu se poate realiza în totalitate doar prin simpla aplicare a principiilor liberei concurenţe comerciale, care este bazată în primul rând pe maximizarea profitului furnizorilor. Dezbaterile intense între susţinătorii şi contestatarii ideii conform căreia furnizorii de servicii de sănătate privaţi trebuie să poată concura direct şi nediscriminat cu cei publici pentru finanţarea din bugetul FNUASS au fost clarificate net din punct de vedere juridic prin Decizia nr. 1300 din 13 octombrie 2009 a Curţii Constituţionale, citată mai sus.
În aceeaşi ordine de idei trebuie menţionate rapoartele internaţionale care confirmă că sistemul public de sănătate este cel care asigură o echitate mai mare în furnizarea serviciilor decât sistemul privat, aşa cum este raportul “Blind optimism” al confederaţiei Oxfam Internaţional, o organizaţie internaţională care militează pentru reducerea inechităţilor şi sărăciei, raport accesibil pe pagina webwww.oxfam.org/en/policy/bp125-blind-optimism.
O prudenţă în acordarea accesului furnizorilor privaţi la fondurile publice de sănătate a fost recomandată şi de consultanţii Băncii Mondiale Francis Ruiz şi Ruth Lopert, de la National Institute for Clinical Excelence – NICE din Marea Britanie, care au subliniat, în discuţiile cu reprezentanţii Ministerului Sănătăţii, faptul că experienţa internaţională a demonstrat, cel puţin în domeniul sănătăţii, că entităţile private s-au dovedit administratori eficienţi doar când utilizează fondurile proprii, în timp ce performanţa acestora în gestionarea resurselor financiare publice a fost chiar mai dezamăgitoare decât cea a administraţiei de stat.
Abordarea problematicii relaţiei public-privat propusă de Ministerul Sănătăţii porneşte de la necesitatea susţinerii din fondurile publice, cu prioritate, a sistemului public, precum şi a elementelor complementare acestuia din sistemul privat, precum şi stimularea atragerii de resurse private în finanţarea celorlalte activităţi ale furnizorilor privaţi de sănătate.


III. Măsuri şi principii promovate de Ministerul Sănătăţii pentru aplicarea politicilor de sănătate publică

În aceste condiţii, începând cu anul 2013, Ministerul Sănătăţii propune o remodelare a mecanismelor de finanţare şi de distribuire a FNUASS, pe baza redefinirii priorităţilor strategice de sănătate publică, atât între diferitele paliere ale asistenţei de sănătate (primară, secundară şi terţiară) cât şi între cele două tipuri de furnizori publici şi, respectiv, privaţi.
Astfel, Ministerul Sănătăţii susţine creşterea sumelor alocate pentru asistenţa primară (asigurată integral de furnizori privaţi) şi pentru cea ambulatorie (asigurată majoritar de furnizori privaţi), care pot asigura rezolvarea unei părţi importante dintre cazurile care sunt tratate astăzi în spitale, cu costuri mult mai reduse şi, în consecinţă, cu o creştere a eficienţei de utilizare fondurilor publice. Stimularea activităţii de asistenţă medicală primară şi ambulatorie, inclusiv prin introducerea de noi mecanisme suplimentare de finantare (plata pe rezultat) va conduce la o dezvoltare a intervenţiilor preventive şi la o reducere a spitalizărilor nejustificate.
În paralel, susţinem o reechilibrare a decontării serviciilor din asistenţa spitalicească între furnizorii publici şi cei privaţi, în sensul în care sistemul spitalicesc privat trebuie să beneficieze de finanţare din fonduri publice doar în domeniile în care asistenţa spitalicească publică este temporar sau permanent deficitară sau este nereprezentată pe plan judeţean sau regional.
De asemenea, se are în vedere o stabilire diferenţiată a tarifului pe caz ponderat decontat de casele de asigurări de sănătate pentru servicii spitaliceşti, în funcţie de categoria în care se clasifică fiecare unitate.
O astfel de abordare va permite aplicarea politicilor publice ale Ministerului Sănătăţii de consolidare a reţelei regionale de spitale de urgenţă, reţea care cuprinde 53 de unităţi spitaliceşti pe plan naţional şi care constituie nucleul strategic al sistemului spitalicesc din România. Aceste spitale sunt unităţile care asigură rezolvarea majorităţii cazurilor critice şi complexe şi trebuie să reprezinte priorităţi pentru sistemul de sănătate din punctul de vedere al finanţării din fonduri publice a serviciilor medicale, a investiţiilor şi a dotărilor materiale, precum şi din punctul de vedere al asigurării resurselor umane. Pentru asigurarea echilibrului financiar între veniturile şi costurile intervenţiilor medicale pentru acese 53 de unităţi strategice spitaliceşti, Ministerul Sănătăţii va concentra resurse suplimentare prin programe de urgenţă pentru activităţi prioritare în domeniile terapiei intensive, a intervenţiilor terapeutice pentru cazurile de infarct miocardic acut, de traumă sau de accidente vasculare cerebrale ischemice acute, care vor asigura o creştere semnificativă a calităţii acestor servicii medicale, dar şi a eficacităţii intervenţiilor în aceste patologii critice pentru viaţa pacienţilor.
De asemenea, se are în vedere implementarea unor masuri de audit clinic pentru cazurile rezolvate in spitale si cresterea cazurilor rezolvate în spitalizarea de zi (tarif mediu ~400 RON) cu scaderea concomitenta a numărului de cazuri rezolvate prin spitalizarea continue (tarif pe caz ponderat national 1444 RON)
Implementarea acestor măsuri asigura punerea în practică a principiilor care stau la baza sistemului de asigurări de sănătate, astfel:
a. Principiul egalitatii si al solidaritatii sociale.
Conform acestui principiu, cetăţenii sănătoşi, care au posibilităţi financiare contribuie financiar pentru tratamentul celor bolnavi, urmând ca, atunci când şi aceştia vor fi bolnavi şi cu veniturile reduse, alţii să contribuie pentru acoperirea tratamentelor lor medicale. Finanţând din FNUASS spitalele private, se reduc şansele celor cu venituri mici de a beneficia de servicii medicale de calitate. În România, 80% dintre cetateni au venituri mici, care nu le permit sa apeleze la servicii medicale private, iar doar 20% au veniturile necesare accesarii serviciilor medicale private. Ministerul Sănătăţii trebuie să implementeze măsuri care să poată să răspundă la întrebarea: Pentru cine trebuie sa finantam servicii medicale de calitate, pentru cei 20% care pot apela la asistenta medicala spitaliceasca cu plata sau pentru cei care trebuie sustinuti financiar pentru ca fara acest ajutor sunt condamnati la moarte?
b. Principiul alocarii resurselor in functie de prioritati.
In conditiile de criza financiara limitarea la prioritati bine definite reprezinta o necesitate. Orice organizatie isi aloca resursele in raport de prioritati. In anul 2013, prioritatea nr 1 a Ministerului Sanatatii o reprezinta cresterea finantarii serviciilor publice de sanatate in scopul cresterii calitatii acestora si sporirii gradului de satisfactie declarata a pacientilor
c. Principiul echitatii.
Nu este echitabil ca din FNUASS, constituit din contributia tuturor cetatenilor, unii sa obtina profit, iar altii sa nu isi poata acoperii cheltuielile de functionare.
d. Principiul evitarii scenariului protestului si abandonului.
Sunt toti mai multi cei care nu mai apeleaza la serviciile medicale din sistemul public de sanatate, care il abandoneaza. Abandonul sistemului public de sanatate de către tot mai mulţi cetăţeni este un prim pas. Pasul urmator este restrangerea finantarii sistemului public datorită imposibilităţii de achitare a obligatiilor de plata. De aici urmeaza un scenariu catastrofic, care poate duce în final la prăbuşirea şi destructurarea sistemului public de sănătate. Experienţa internaţională arată că ţările cu sistemele publice de sănătate puternice sunt şi cele care asigură o foarte bună sănătate populaţiei, în timp ce statele care se bazează în principal pe sistemul privat (cazul SUA este definitoriu) cheltuie enorm şi au rezultate dezamăgitoare pentru sănătatea populaţiei. Dacă pentru SUA inexistenţa unui sistem public de sănătate cuprinzător şi accesibil pentru toată populaţia este o gravă, importantă şi foarte dezbătută problemă, pentru o ţară ca România prăbuşirea sistemului public de sănătate ar fi echivalent cu un dezastru, nu atât pentru cei puţini care au bani pentru asistenta medicala privata, cât pentru cei foarte mulţi care nu isi permit alternative la asistenta medicala publica.

Aceste măsuri constituie, în concepţia noastră, un prim dar esenţial pas în revitalizarea sistemului public spitalicesc şi, consecutiv, a întregului sistem public de sănătate din România.
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru fondator al Aliantei pt Sana

Mesajde SOS Infertilitatea » Mar Apr 09, 2013 3:30 pm

Informatii de la Alianta pentru Sanatate:


1. Au fost publicate Normele Metodologice de aplicare in 2013 a Contractului Cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2013 - 2014 in Monitorul Oficial nr. 174/2013.


2. Pe site-ul Ministerului Sanatatii (www.ms.gov.ro) a fost publicat Catalogul preturilor la medicamente eliberate cu prescriptie electronica, autorizate de punere pe piata - Editia 1 Aprilie 2013

3. Hotararea Guvernului 124/2013 privind aprobarea programelor nationale de sanatate pentru anii 2013 si 2014


4. In Monitorul oficial 181/2013 a fost publicat Ordinul MS nr. 84 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piata a produselor biocide
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru fondator al Aliantei pt Sana

Mesajde SOS Infertilitatea » Mie Apr 17, 2013 1:56 pm

COMUNICAT DE PRESĂ

ALIANȚA PENTRU SĂNĂTATE DIN ROMÂNIA – PUNEM PREȚ PE SĂNĂTATEA NOASTRĂ!

Vineri, 12 aprilie 2013, în cadrul Târgului Intrernaţional RomMedica 2013, a avul loc Adunarea Generală a Membrilor Asociaţi ai Alianței pentru Sănătate din România.

Adunarea Generală a pus în discuţie acţiunile şi măsurile ce urmează a fi întreprinse pentru a rezolva atât cele mai stringente probleme ale membrilor Aliantei pentru Sanatate din Romania - politicile de sănătate publică şi finanțarea sistemului de sănătate, cât și a problemelor specifice fiecărei organizații membre în parte.

Astfel, ordinea de zi a cuprins:
1. Prezenţa;
2. Prezentarea noilor membri;
3. Prezentarea raportului de activitate al CD şi BE; prezentare plan de politici şi acţiuni; prezentarea execuţiei bugetare; prezentare proiectului de buget pentru 2013;
4. Raportul cenzorului;
5. Diverse;
6. Închiderea AG.

Una dintre acţiunile de mare importanţă, aprobată de către AG, este aceea că, până la finalul anului în curs, APSR va publica „Raportul cu Privire la Starea Sistemului Românesc de Sănătate”, lucrare la care organizațiile membre ale Alianţei vor contribui cu rapoarte specifice domeniului lor de activitate, ce vor defini atât problemele cu care se confruntă în relaţie cu sistemul de sănătate, cât şi soluţiile pe care le propun pentru rezolvarea acestora. Având în vedere experienţa vastă de care dispun organizaţiile membre ale APSR şi calitatea experţilor cu care acestea lucrează, soluţiile pe care Raportul le va avansa, vor constitui o expertiză de foarte mare valoare pentru decidenţii din sănătate.

În cadrul Adunării Generale, a fost validată calitatea de Membri Asociaţi pentru următoarele organizaţii:
AMURADIA – Braşov, asociaţie dedicată sprijinirii persoanelor care suferă de cancer şi familiilor acestora;
ASOCIAŢIA ROMÂNĂ DE CANCER – GRUPUL DESTINE COMUNE – Târgu Mureş;
ASOCIAŢIA ONCOLOGILOR PRIVAŢI – Cluj Napoca
ALIAT – Alianţa de Luptă Împotriva Alcoolismului şi Toxicomaniilor - Bucureşti

Cunoaştem cu toții activităţile susţinute din domeniul sănătății ale noilor membri care ni s-au alăturat şi suntem onoraţi să primim în Alianța pentru Sănătate din România organizații cu o vastă experiență şi implicare la nivelul problemelor reale cu care se confruntă pacienții. Cu toţii am resimţit nevoia de asociere, pentru a fi eficienţi în transmiterea punctelor noastre de vedere către autorităţi, motiv pentru care existenţa şi funcţionarea Alianţei pentru Sănătate din România este vitală. Este absolut necesar să ne unim forţele pentru ca împreună să găsim soluţii adaptate nevoilor reale ale pacienţilor. Numai printr-un dialog permanent și o consultare reală a specialiștilor putem îmbunătăţi sistemul de sănătate. Suntem deschiși colaborării cu toate organizaţiile din domeniu pentru găsirea celor mai bune soluţii la problemele sistemului sanitar, precum şi pentru convingerea autorităţilor responsabile să ia măsurile adecvate.

Este nevoie ca autorităţile să conştientizeze rolul vital al societăţii civile organizată în structuri asociative. Prin Alianţa pentru Sănătate din România, conferim un cadru propice pentru argumentarea în faţa autorităţilor publice responsabile, şi a factorilor politici, în vederea schimbării cadrului legislativ în conformitate cu realităţile şi nevoile pacienţilor.

În acest moment Alianţa pentru Sănătate din România beneficiază de expertiza şi implicarea unui număr de 35 de organizatii membre, ce acopera toate palierele sistemului de sănătate, şi utilizează toate resursele pentru a pune în aplicare viitoarele proiecte ce se referă la identificarea disfuncţionalităţilor din sistemul public de sănătate, la înlăturarea risipei din sistem, şi care militează pentru transparenţă şi pentru o mai bună finanţare a sistemului.

Vă mulţumim pentru interesul manifestat şi pentru sprijinul pe care ni-l acordaţi în comunicare, şi vă vom ţine la curent cu toate acţiunile A.P.S.R.!


Cu stimă,
Cristian Hotoboc
Președinte
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru fondator al Aliantei pt Sana

Mesajde SOS Infertilitatea » Mie Apr 17, 2013 1:59 pm

PLAN ACŢIUNI PENTRU ANUL 2013
(anexă la procesul verbal al Adunării Generale a APSR din 12 Aprilie 2013)

Publicarea unui Document de Poziţie cu privire la ultimele reglementări, legi, proiecte, intenţii ale autorităţilor care guvernează sănătatea. Termen: 15 zile după AG;

Reprezentarea membrilor APSR, în conformitate cu prevederile Statutului;

Elaborarea unui proiect pentru atragerea de fonduri, cu scopul finanţării acţiunilor APSR;

Realizarea unui RAPORT CU PRIVIRE LA SĂNĂTATE – creat de APSR cu contribuţia tuturor organizaţiilor membre, care va fi făcut public în cadrul unui eveniment de lansare.

Postarea, pe pagina de Internet a APSR a materialelor de informare de la asociaţiile membre; fiecare organizaţie membră va trimite materiale care vor fi postate imediat şi reactualizate la cerere;

Atragerea de noi membri, prin activităţi specifice directe;

Postarea, de către toţi membrii alianţei, pe site-urile proprii a siglei şi link-ul APSR;

Medierea divergenţelor/conflictelor ce pot apărea între membrii APSR;

Demararea demersurilor APSR pentru a căpăta statutul de organizaţie de interes public.
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru fondator al Aliantei pt Sana

Mesajde SOS Infertilitatea » Mie Iul 24, 2013 11:32 am


Ieri, cu începere de la ora 9.00, a avut loc, la sediul reprezentanţei FMI în România, la solicitarea FMI, întâlnirea cu delegaţia tripartită UE/BANCA MONDIALĂ/FMI,

prezentă la Bucureşti până la finalul lunii în curs.




Delegaţia FMI: Andrea Schaechter, Frank Eich, Anita Tuladhar, Guillermo Tolosa, Georgia Babici

Comisia Europeană: Joost Kuhlmann, Alexandra Puţinelu

Banca Mondială: Pedro Rodriguez, Richard Florescu



APSR a fost prezentă la întâlnire şi reprezentată de către:



Ramona Ştefan – Vicepreşedinte APSR

Cosmin Alexandrescu – Vicepreşedinte APSR

Lucian Florea – Preşedinte Asociaţia Serviciilor Private de Ambulanţă din România (ASPAR)

Ion Ciceală – Director Executiv APSR



APSR a depus un document oficial de poziţie cu privire la aspectele financiar-fiscale şi tehnice care reprezintă, la ora aceasta, preocuparea noastră esenţială


Noul rezident FMI, Dna. Andrea Schaechter, alături de echipa sa, au fost informaţi de către delegaţia APSR, în principal, cu privire la arierate, termene de plată, tratament fiscal discriminatoriu stat/privat, finanţarea sistemului de sănătate şi reforma intenţionată de MS.



Prezentarea asepectelor esenţiale ale documentului nostru de poziţie au fost susţinută de către subsemnatul, iar intervenţii punctuale pe teme de specialitate au avut atât Dna. Ramona Ştefan, cât şi Domnii Cosmin Alexandrescu şi Lucian Florea.

La finalul întrevederii, Dl. Cosmin Alexandrescu a acordat scurte interviuri posturilor de televiziune Realitatea tv şi N24, care au fost transmise atât în direct, cât şi în emisiunile de ştiri pe parcursul zilei.



Vorbitorii noştri au pus, în special, accentul pe faptul că este necesară, ca urgenţă, o schimbare de abordare din partea FMI, cu privire la noţiunea de „buget consolidat” (indicator economic utilizat de către FMI pentru a aprecia validitatea economiei româneşti din perspectiva acordării de împrumuturi) în sensul că, în bugetul consolidat se regăsesc şi sumele FNUASS care sunt fonduri private.



Celaltă jumătate a timpului pe care participanţii l-au avut la dispoziţie a fost dedicată problemelor industriei farmaceutice, care a fos prezentă, de asemenea, în sală.



Dna. Andrea Schaechter a transmis celor prezenţi că este posibil să fie organizate, în perioada următoare, întâlniri separate cu organizaţiile reprezentative, pentru a detalia problemele de interes pentru FMI.
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru fondator al Aliantei pt Sana

Mesajde SOS Infertilitatea » Mie Oct 02, 2013 7:05 am

Modificări în sistemul sanitar: Din 2014, românii vor avea un pachet de servicii medicale de bază

TVR News a transmis LIVE, marţi seara, conferinţa de presă susţinută de ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, privind proiectele de reformă care se află în dezbatere publică.

Ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, a anunţat, într-o conferinţă de presă, mai multe modificări care vor schimba fundamental lucrurile în sistemul medical. Putem spune că acum începe dezbaterea publică, a declarat ministrul Eugen Nicolăescu.

Eugen Nicolăescu a declarat că serviciile medicale se vor acorda prin 3 tipuri de pachete: cel de bază, cel privind programele naţionale şi cel privind asigurările private suplimentare, care va fi definitivat până la finalul anului.

Până la 31 octombrie ne-am propus să aprobăm pachetul de bază, noi propunem ca acesta să intre în vigoare până la 1 februarie 2014, a spus ministrul Sănătăţii.

Pachetul de baza este un angajament politic. Este prima oară când venim cu un pachet explicit, a adăugat Nicolăescu.

Declaraţiile ministrului Sănătăţii:

Din acest moment poate să înceapă dezbaterea publică
Sunt acte care pot să aducă schimbări în bine
Fac un apel către mass media
Pachetele pe care le supunem dezbaterii publice sunt cu mai multe conotaţii, sunt uneori cu elemente care schimbă fundamental anumite lucruri şi pentru a fi înţelese corect este nevoie ca ele să fie cunoscut eaşa cum sunt şi nu interpretate
Apelul meu este să nu faceţi în această etapă comentarii în sensul de interpretatre a actelor normative, ci informare
În perioada următoare, două ore pe zi colegul meu Adrian Pană va fi la dispoziţia dvs pentru a vă răspunde la întrebări astfel încât atunci când vă veţi pronunţa, să ştiţi despre ce este vorba
Noi ne adresăm acum întregii populaţii a României
Ceea ce propunem este perfectibil. Noi începem acum să dezbatem.
Aşteptăm propuneri, comentarii
Venim cu o serie de modificări la legea 95: în domeniul medicinei de urgenţă, venim cu o noutate - putem să acordăm posibilitatea ca centrele de primiri urgenţă să poată intra în coordonarea unităţilor de primiri urgenţă, ceea ce asigură apropierea actului medical de urgenţă de cetăţean; obligativitatea existenţei defibrilatoarelor în zone publice aglomerate (metrou, mall); dezvoltarea centrelor de permanenţă şi întărirea medicilor de familie în a asigura anumite servicii de urgenţă; introducerea reţelei spitaliceşti i ambulatoriu în facultăţilor de medicină şi farmacie; gruparea tuturor programelor de sănătate într-o singură structură de specialitate a Ministerului Sănătăţii; reorganizarea şi restructurarea Ministerului Sănătăţii şi descentralizarea; Agenţia Naţională a Medicamentului va prelua tot ceea ce ţine de medicament; vrem să precizăm mai bine în lege ce e aceea obligaţie de serviciu public; cel care vrea să vândă medicamente trebui să aibă cel puţin trei distribuitori; sunt multe cazuri când se dau discounturi foarte mari - dacă se pot face, de ce să nu scădem preţurile. Vom plafona discounturile la un plafon de 20 la sută din preţul medicamentului
Modificări referitoare la corpurile specialiştilor. Introducerea cadrului profesional pentru medici
Propunem 3 tipuri de structuri juridice care să stea la baza spitalelor: regii autonome, societăţi comerciale şi ONG-uri.
Spitalele nu-şi pot schimba forma de proprietate pe perioada pilot şi toate rămân spitale de stat, în proprietatea Ministerului Sanatatii sau a Consiliului Judetean. Toate spitalele publice se vor reorganiza numai prin hotărâre de guvern. Toate spitalele publice vor primi statut de utilitate publică. Vor fi plătitori de TVA şi vor opera cu buget global. Managerul de spital va fi şi preşedintele consiliului de administraţie
Vom avea 12 spitale pilot care vor fi evaluate la 6 luni prima oară şi la 9 luni a doua oară. Concluziile vor fi folosite pentru corectarea legii. Începând cu 2015 vom generaliza aceste măsuri
Urmărim creşterea veniturilor pentru medici şi echipe medicale prin aplicarea unor criterii de performanţă, dezvoltate ulterior, şi prin posibilitatea de a trata pacienţi în paturi private în spitale publice. Paturile private nu vor putea ocupa mai mult de 20% din numărul total al paturilor din spitalul public. Consultarea în regim privat se va face numai în afara orelor de program. Medicii care vor dori să lucreze şi pe paturi private vor fi angajaţi exclusiv ai spitalului public. Tariful plătit de pacientul tratat într-un pat privat se va împărţi astfel: 50% pentru medic, 30% pentru echipa care participă alături de medic şi 20% pentru spital.
Capitolul referitor la malpraxis
Pachetul de bază. Am reuşit după multe luni să ajungem la un pachet care se încadrează în bugetul pe care România şi-l permite
Serviciile medicale se pot acorda prin 3 tipuri: 1. pachetul de servicii medicale de bază 2. pachetul privind programele nationale 3. pachetul privind asigurările private suplimentare care va fi definitivat până la finalul anului
Este prima oară când venim cu un pachet explicit. Pachetul de servicii medicale de bază este condiţionalitate structurală pentru România.
Pachetul de bază este gratuit pentru toţi cetăţenii României, fie că sunt asiguraţi sau nu. Are o mare componentă de prevenţie, tratează cauzele şi nu simptomele
Acum, [prin noua lege, n.red] pacientul are drepturi respectate, nu doar pe hârtie
Vom înfiinţa centrele de permanenţă, ca cetăţenii să nu stea ore în şir la centrele de primiri urgenţe
Revin la primul apel: nu încercaţi fără să citiţi, fără să ştiţi bine despre ce este vorba, să transmiteţi mesaje cetăţenilor

Ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, şi secretarul de stat Adrian Pană susţin de la ora 18.30 o conferinţa de presă la Ministerul Sănătăţii, pe tema proiectelor de reformă care se află în dezbatere publică.

Sursa.
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru fondator al Aliantei pt Sana

Mesajde SOS Infertilitatea » Lun Noi 18, 2013 4:24 pm

Articol in Capital:

Cristian Hotoboc, Alianţa pentru Sănătate: bugetul sănătăţii s-a redus pentru că s-au plătit arierate anul trecut, însă datorii mai sunt

Anul trecut, bugetul sănătăţii a fost suplimentat pentru plata arieratelor şi pentru alinierea la noile termene de plată din sistemul sanitar impuse de UE. Astfel, anul acesta bugetul a revenit la valorile trecute, însă efectele pozitive ale scurtării termenelor de plată de trei ori întârzie să se vadă, susţine Cristian Hotoboc, preşedintele Alianţei pentru Sănătate din România.

"Reducerea survine din cauza faptului că anul trecut s-au platit arieratele la medicamente si materiale sanitare si s-a redus termenul de plata de la 210, 180, 120 zile la 60+30 zile conform directivei UE care prevede plata tuturor facturilor la 30 de zile in cadrul Uniunii Europene si 60 zile pentru domeniul medical", susţine preşedintele APSR, Cristian Hotoboc.

Nu toată industria va putea însă să susţină aceste noi termene de plată, cei mai avantajaţi fiind, în mod evident, cei care deţin monopol pe un anumit segment.

Implementarea este însă greoaie, în prezent ajungându-se la termene de 90+30 de zile. Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM) a semnat un protocol în care s-a angajat la termene de plată mai mari decât prevede directiva, iar acest protocol s-a extins la întreg sistemul.

"Ca să nu piardă piaţa, firmele mici vor continua să se îndatoreze, însă cei care nu vor ţine pasul vor da faliment", spune Cristian Hotoboc.
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru fondator al Aliantei pt Sana

Mesajde SOS Infertilitatea » Joi Ian 09, 2014 6:58 pm

Incepand cu 1 ianuarie 2014, la cererea noastra, Asociatia SOS Infertilitatea a devenit membru sustinator (neplatitor de cotizatie) al Aliantei pentru Sanatate.

Vom continua sa sustinem si sa mediatizam actiunile Aliantei.
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru al Aliantei pt Sanatate

Mesajde SOS Infertilitatea » Lun Feb 24, 2014 8:03 pm

COMUNICAT DE PRESA

Alianta Pentru Sanatate din Romania adreseaza intregii clase politice urmatorul apel:

“Stimati politicieni,
Va cerem sa dati dovada de responsabilitate fata de cetatenii acestei tari, cei care v-au votat si sa reformati sistemul medical, asa cum va propuneti de mai bine de 20 de ani. Acesta, impreuna cu sistemul de educatie, reprezinta coloana vertebrala a unei societati sanatoase si civilizate. Ganditi-va la generatiile care vin si la mostenirea pe care le-o lasam!

Va cerem sa tineti cont de propunerile noastre ca specialisti si sa elaborati o strategie pentru urmatorii 10 ani, astfel incat sa fie asigurate o stabilitate si o sustenabilitate a sistemului medical, care sa nu mai depinda vreodata de schimbarile clasei politice. APSR are in randurile sale, specialisti de valoare, a caror expertiza, sustinere si concurs vi le-am oferit intotdeauna si continuam sa vi le oferim. Aceasta expertiza se afla la indemana dumneavoastra in orice moment!

Va rugam sa nu mai permiteti influenta politicului in ceea ce priveste reformarea sistemului sanitar, deoarece experienta ne-a aratat ca aceasta atitudine a clasei politice a condus la colaps generalizat.

Dorim sa atragem atentia ca indiferent de clasa politica a momentului, copiii nostri continua sa aiba nevoie de educatie, iar pacientii nostri vor continua sa se imbolnaveasca si chiar sa moara.

Facem acest apel, in deplina cunostinta de cauza, bazandu-ne pe evolutiile recente petrecute pe scena politica. In perioada imediat urmatoare vom solicita, din nou, tuturor partidelor politice sa isi exprime pozitia cu claritate fata de demersul nostru. Insistam sa consideram ca daca exista vointa, lucrurile pot urma un parcurs normal.”

Alianta pentru Sanatate din Romania este reprezentantul principalelor categorii de actori din cadrul sistemului de sanatate – pacienti, furnizori de servicii medicale si furnizori de produse medicale – si a fost constituita ca organizatie de tip federativ, din necesitatea realizarii si implementarii unor masuri pentru atenuarea si eliminarea degradarii progresive a sistemului de sanatate din Romania.
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru al Aliantei pt Sanatate

Mesajde SOS Infertilitatea » Vin Dec 12, 2014 11:10 am


Apel pentru dreptul la viață și sănătate! Să ne unim împotriva oricăror abuzuri din sistemul medical!



Cere-i și tu, împreună cu noi, ministrului Sănătății, ca prin transparență să dea o şansă în plus diminuării cazurilor de malpraxis. Apelul nostru se adresează atât organizațiilor nonguvernamentale cât și cetățenilor care doresc să susțină acest demers. Împreună putem să-l convingem pe ministru să dărâme zidul ilegal după care se ascund în prezent unele din gravele abuzuri împotriva pacienților.

Iată ce-i cerem ministrului Sănătății, Nicolae Bănicioiu: http://www.romaniacurata.ro/grup-de-ini ... l-medical/

Argumente pentru dreptul elementar la sănătate

Imaginează-ţi că unul din părinţii tăi este imobilizat în patul spitalului. Ai vrea să faci tot ceea ce este posibil pentru viaţa celui care ţi-a dat viaţa. Mii de temeri şi de gânduri nu-ţi dau pace.

Ai în faţă toate analizele, toate investigaţiile şi toate tratamentele aplicate. Oare nu le scapă ceva medicilor? Oare nu cumva există un tratament mai bun sau mai scump care ar salva viaţa părintelui tău? Simţi nevoia să ceri opinia altui medic, poate mai cu experienţă, poate doar cu un alt renume. Este o cursă contracronometru. Legea îţi permite o a doua opinie din partea unui medic, însă, practic, îţi este interzis să ai acces la Foaia de observaţie, care conţine valoroasele informaţii pe care ai putea să le prezinţi altui specialist.

Apuci să vezi, aşa pe furiş, că pe foaie i s-a prescris mamei tale un medicament care poate i-ar da o şansă în plus. Întrebi dacă i s-a administrat la timp – constaţi că nu! “Nu are farmacia!” “De ce-l mai scrieţi atunci?!” Îţi încolţeşte un gând insistent: “Oare nu cumva medicamentul cu pricina a părăsit totuşi farmacia fiind doar decontat pe foaia mamei mele?” Aş vrea să am o copie după Foaia de observaţie, ca să pot verifica. Nu pot!

În disperare de cauză, cauţi medicamentul pe la farmaciile din apropiere. Bagi mâna adânc în buzunar, nu-ţi vine să crezi că există medicamente aşa scumpe. Îl duci în viteza la capul bolnavului şi te izbeşti de un zid. “V-am cerut noi să faceţi asta? Nu este nevoie de el!” “Păi cum, că era scris în foaie…?” “Ne învăţaţi cum să ne facem meseria?” “E mama! Poate să moară!” Încerci să argumentezi invocând Foaia de observaţie. “Ieşiţi afară, nu aveţi dreptul!”

Îţi trece prin cap o meschinărie, să îţi recuperezi salariul risipit pe medicamentele cu pricina. Renunţi rapid, nu ai nicio dovada că ele au fost administrate pacientului.

Toţi aparţinătorii de la uşa secţiei de reanimare vorbesc în şoaptă – “Al meu a făcut pneumonie. Acum este în comă. Tot spitalul ştie că există infecţie intraspitalicească cu …De ce oare nu fac nimic?” “Oare aşa să fie? În Foaia de observaţie buletinul examenului bacteriologic, care oglindeşte infecţia intraspitalicească, a dispărut. Rămâne doar tratamentul cu antibiotice specifice bacteriei ucigaşe cu pricina, care însă, se dovedesc ineficiente. Ai vrea să te duci la alt spital, poate mai curat, poate mai bine aprovizionat, cine ştie. Vrei Foaia de observaţie – nu ai acces la ea. Te rogi la Dumnezeu să fie bine, divinitatea nu te aude, apare decesul, durerea, furia şi apoi renunţarea a lehamite! Asta e!

Afli că decesul s-a produs ca urmare a unei bronhopneumonii contractate înainte de internare! “Domnule doctor, mama şi-a rupt piciorul căzând pe treptele policlinicii când se ducea la consultul trimestrial pentru Parkinson, nu era nicidecum bolnavă altfel”. “Nu ştiţi dumneavoastră, uite că scrie în foaie dar nu pot să v-o arăt, e confidenţială şi după moarte, iar pacientul nu v-a dat acest drept!” “Sunt fiul, fiica, etc! Moştenesc toate drepturile defunctului pacient” “Da, dar mai sunt şi alţi urmaşi! Lămuriţi această problemă şi apoi veniţi cu o cerere sau daţi-ne în judecată!”

Simţi nevoia să te opui la ceea ce crezi tu că este o nedreptate. Nu vrei neapărat răzbunare, te gândeşti că mama ta nu trebuie să fi murit în van, măcar alţii să nu treacă prin ceea ce a trecut ea. Ajungi la Colegiul Medicilor din România. Vezi cum Foaia de observaţie cu pricina trece prin mâna tuturor, colegi şi confraţi chemaţi să “judece” medici reclamaţi! Adică nu chiar prin mâna tuturor! Ţie ţi se interzice să vezi foaia. Legea drepturilor pacienţilor are un articol care spune că datele personale de sănătate sunt confidenţiale şi după moarte. Citeşti şi rămâi interzis. Participi la discuţii şi înţelegi că în foaie se oglindeşte o altă realitate decât cea la care ai luat parte. Protestezi! Ţi se cere dovada! Înţelegi că tu nu ai o copie a foii de observaţie făcută la cald, iar noua foaie, care a stat luni de zile în mâinile celor pe care îi acuzi, s-a metamorfozat. Cum să demonstrezi? N-ai cum!

Aceasta este experienţa a mii de pacienţi, părinţi şi copii ai unor bolnavi, fapte reale de viaţă!

Vrei ca instituţiile statului să te apere. Îţi dai seama că tu trebuie să te aperi de ele, şi că nu ai nici cele mai mici dovezi. Odată intrat pe uşa camerei de gardă, ruda ta nu-ţi mai aparţine, este la îndemâna altora şi a sorţii, iar tu nu poţi să intervii în nici un fel! Poţi să speri că viaţa licărindă a apropiatului tău a încăput pe mâna unor oameni buni, competenţi, cinstiţi, motivaţi. Dar sunt atât de mulţi! Nu pot fi toţi la fel! Dacă ai ghinion? Cum să te aperi şi să îl aperi pe cel aflat în suferinţă?!

Am vorbit adesea despre lipsa de resurse suficiente pentru îngrijirile de sănătate din România. Nimeni nu poate schimba peste noapte acest lucru. Nici în 25 de ani!

De undeva trebuie să începem însă. Pacienţilor trebuie să li se dea şansa de a se apăra singuri, instituţiile statului nu o vor face niciodată. Transparența, cu limitele impuse de bunul simţ şi de lege, trebuie să devină prioritară. Apoi, societatea civilă, presa, opinia publică în general, vor putea determina o schimbare. Dar mai întâi trebuie să aducem dovezi în dezbaterea publică. Trebuie să poţi aduce o biată foaie de observaţie. Sute de mii de foi de observaţie.

Restricţionarea accesului familiei la Foaia de observaţie a pacientului nu are un temei legal.

Este un abuz care se bazează pe o minciună, pe o mişcare abilă, ca de judo. Legea drepturilor pacienţilor şi tratatele internaţionale la care România a aderat consfinţesc dreptul pacientului la confidenţialitatea datelor privind sănătatea să şi este bine că este aşa. Cei care invocă dreptul la confidenţialitate nu vor să citească legile în totalitate. Pacientul are şi dreptul de a desemna o persoană să aibă acces la datele privind sănătatea sa, inclusiv la Foaia de observaţie. Dar cum?

Aşa cum este legea în prezent, în absenţa unor norme de aplicare, singura modalitate legală este cea de a chema un notar la capul bolnavului care să certifice că aceasta este dorinţa pacientului! Este aceasta o posibilitate reală? Este o absurditate!

De ce s-a ajuns aici? Pentru că Ministerul Sănătăţii, instituţia care ar trebui să apere interesele bolnavilor din această ţară, nu vrea să emită legislaţia secundară care să pună în practică prevederile legii transformată exact în reversul ei.

Cum poate fi rezolvată această anomalie? Printr-o banală precizare care să fie înscrisă într-un ordin de ministru. Printr-un mecanism asemănător, pe care cu toţii l-am însuşit, pacientului i se cere la internare şi înainte de orice intervenţie chirurgicală acordul informat pentru toate manevrele şi riscurile care decurg din această. Astfel personalul este protejat în faţa legii. Este normal.

Într-un mod similar, cerem ca în aceeaşi Foaie de observaţie să existe şi o rubrică în care pacientul să fie obligat să semneze refuzul sau acordul, inclusiv desemnarea unei persoane anume, de a avea acces total la foaia de observaţie care vizează evoluţia stării sale de sănătate. Acest acord ar fi operant inclusiv după decesul său. Este simplu, este banal şi se practică peste tot în lume. Nu şi în România!

Demersurile noastre, ale societăţii civile s-au lovit ca de un zid de Ministerul Sănătăţii. Ştim cu toţii că ridicarea acestui scut ilegal poate devoala şi înlătura multe din ilegalităţile şi incompetenta din spitalele din România. Miniştrii Sănătăţii ar fi nevoiţi să ia atitudine, inclusiv solicitând mai mulţi bani, măsuri mai ferme pentru cei care abuzează sau greşesc. Dar niciun Guvern nu vrea cu adevărat acest lucru în pofida declaraţiilor oficiale.

Demersurile noastre de până acum au eşuat pentru că am fost singuri.

Solicităm Ministerul Sănătăţii să pună de îndată în dezbatere publică proiectul de modificare a Ordinului 386/2004. În timpul legal al dezbaterii publice, Ministerul Sănătăţii poate să-l îmbunătăţească să-l completeze sau să-l înlocuiască cu altă soluţie legislativă. Singurul lucru pe care nu-l putem accepta este refuzul de a declanşa dezbaterea în sine.

Să ne unim în jurul unui gest de normalitate! Să arătăm că, dacă cerem înlăturarea unei nedreptăţi oamenii politici, ei nu ne pot sta în cale!

Trimiteţi această scrisoare deschisă oricărui jurnalist aflat pe lista voastră de cunoştinţe şi rugaţi-i să îşi exercite puterea pe care le-o da mass media. Trimiteţi mesajul dvs. deputatului sau senatorului din circumscripţia în care locuiţi. Şi aşa, probabil, nu i-aţi cerut vreodată ceva. Semnaţi petiţia online mai jos, la secțiunea comentarii. Puneţi scrisoarea sau link-ul pe blogul dvs. Daţi un like banal pe Facebook la campanie.

Arătaţi că ne pasă. Durează doar câteva secunde pentru a salva o viaţă. Poate a apropiatului tău sau chiar a ta!

Notă: Celui care a citit printre rânduri aceasta prea lungă scrisoare îi este adresată aceasta precizare: personalul medical nu se ascunde în spatele refuzului de a permite accesul la Foaia de observație pentru că este hain, hoţ, incompetent, inuman, etc. Cititorul ar trebui să trăiască măcar o zi din viaţa unui medic să vadă angoasele, disperarea, frustrarea pe care o încearcă în fiecare zi. Aceşti oameni duc o bătălie zilnică împotriva bolilor şi morţii şi nu sunt apăraţi de autorităţi. Practic, compromisurile pe care trebuie să le facă eludând normalitatea îi lasă descoperiţi în fata pacienţilor şi rudelor acestora, ei fiind cei care sunt daţi în judecată, hăituiţi, înjuraţi şi nu cei care produc cu adevărat această stare de lucruri. De aceea, se apăra şi ei cum pot. Totuşi, această anomalie trebuie să înceteze. Şi atunci, pacienţi şi medici împreună poate vor putea să fie uniţi împotriva suferinţei.

Demersul nostru reprezintă o inițiativă comună a mai multor asociații active ale societății civile din Romania și va fi larg distribuit pentru determinarea unei acțiuni legitime în favoarea pacienților din partea Ministerului pe care-l conduceți.

Sorin Paveliu, medic, director cercetare Societatea Academică din România

Radu Nicosevici, președinte Academia de Advocacy

Claudiu Pădurean, președinte Asociația Cluj Today

Răzvan Bobulescu, președinte onorific Alma Mater

Aurora Liiceanu, membru al Consiliului Director al Societății Academice din România

Georgiana Iorgulescu, director executiv Centrul de Resurse Juridice

Bogdan Iuliu Hossu, președinte CNS Cartel ALFA

Ioana Avădani, președinte Centrul pentru Jurnalism Independent

Cristian Oană, medic, colaborator al României curate

Simona Popescu, project manager Societatea Academică din România

Nicoleta Andreescu, director executiv APADOR-CH

Gheorghe Tache, președinte, Asociația Transplantaților din România

Mădălina Argăseală, director executiv, Asociația Română pentru Promovarea Sănătății

Alina David, președinte Asociația “SOS Infertilitatea“


Radu Costin Gănescu, președinte, Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România

Cristian Roșu, președinte, Uniunea Națională a Organizațiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA

Mihai Popescu, președinte, Grupul Român pentru Apărarea Drepturilor Omului

Cristian Roșu, președinte, Asociația “Noi și Ceilalți”

Radu Costin Gănescu, președinte, Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice, Asociația Personelor cu Talasemie Majoră

și toți ceilalți 146 de semnatari de aici: http://www.romaniacurata.ro/grup-de-ini ... l-medical/

Nu cerem decât aplicarea legii, respectarea unui drept fundamental al pacienţilor care astăzi este încălcat prin complicitatea ministerului Sănătăţii.

Dar pentru aceasta, este nevoie de participarea voastră activă!

România curată vă invită să deveniți semnatarii acestei scrisori către ministrul Sănătății completând, la secțiunea comentarii de mai jos: nume și prenume, calitatea în care semnați (pacient sau medic), denumirea întreagă a organizației (dacă este cazul). Vă chemăm să ne unim împotriva abuzurilor din sistemul medical!


Sursa.
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru al Aliantei pt Sanatate

Mesajde SOS Infertilitatea » Vin Ian 30, 2015 5:07 pm

Ieri, 29 Ianuarie, Alianța Pentru Sănătate din România a lansat, la Palatul Parlamentului, în prezența reprezentanților la vârf ai Ministerului Sănătății, Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și reprezentanților Comisiilor pentru Sănătate ale Parlamentului, Raportul cu privire la starea sistemului de sănătate din România – analiză, perspective și soluții.

I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru al Aliantei pt Sanatate

Mesajde SOS Infertilitatea » Dum Dec 13, 2015 6:33 pm

Subiectul dedicat intalnirii de la Palatul Cotroceni, la care am participat alaturi de colegii nostri din Alianta pentru Sanatate, este aici: viewtopic.php?f=6&t=651
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine

Avatar utilizator
SOS Infertilitatea
Administrator
Mesaje: 9586
Membru din: Vin Sep 11, 2009 2:03 pm
Contact:

Re: SOS Infertilitatea - membru al Aliantei pt Sanatate

Mesajde SOS Infertilitatea » Joi Mar 03, 2016 3:38 pm

Intalnire cu ministrul sanatatii, dl. Patriciu Achimas-Cadariu, impreuna cu colegii din Alianta:

Imagine

Imagine

Imagine
I always wondered
why somebody didn’t do
something about that,
then I realized
I AM SOMEBODY.

[...and you, and you!]

Grup FB infertilitate
Grup FB adoptie
Grup FB sarcina & parenting

Pagina FB infertilitate
Pagina FB adoptie
Pagina FB a initiatoarei Asociatiei


Imagine ... Imagine... Imagine ... Imagine ...Imagine ... Imagine... Imagine


Înapoi la “Advocacy”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori